افزایش بار تمرین در بخش دامنه منفی حرکات…

اگر تا کنون توجه کرده باشید حرکاتی مانند جلوبازو لاری دستگاه، پشت بازو سیم کش ایستاده، جلو ران و پشت را دستگاه، قفسه سینه دستگاه و حرکاتی از این قبیل، دارای فشار بسیار کمتری روی عضلات درگیر در تمرین نسب به دامنه مثبت همین حرکات، هستند.

دستگاه های برند ناتیلوس طراحی شده توسط آرتور جونز مربوط به ۱۹۷۰ دارای یک مکانیزم اهرم بندی منحصر به فردی بودند که در دامنه منفی حرکت، بر بار وارده بر عضلات می افزود و کارایی بخش منفی حرکت را چندین برابر می کرد. حال که اینگونه دستگاه ها در دسترس نیست بایستی چکار کرد؟

پاسخ استفاده از تکنیک فشار منفی است که قبلا نیز درباره اش مطلب قرار داده بودم. بایستی از حریف تمرینی خود بخواهید در زمان اجرای دامنه منفی حرکت، قدری فشار بر روی دستگیره دستگاه یا وزنه های دستگاه وارد کند تا بر بار وارده به عضلاتتان افزوده شود، منتها حتما در نظر داشته باشید این فشار وارد بایستی آنچنان باشد که شما کنترل سرعت دامنه منفی حرکت را همچنان بصورت صحیح در دست داشته باشید.

قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. ببخشید منبع رو لطف می کنید ؟

    • درود بر شما، منبع بنده مطالعه بیش از ۲۰ سال در زمینه بدنسازی و پرورش اندام می باشد، در صورت تمایل می توانید به کتب زبان اصلی نوشته مایک منتزر و کتابهای آرتور جونز رجوع بفرمایید،همچنین روی سایتی که مطالبی در خصوص روش تمرینی ناتیلوس وجود دارد کتبی به رایگان قرار گرفته که می توانید استفاده بفرمایید، لینک یکی از کتب را خدمتتان قرار می دهم،پاینده باشید.
      http://www.arthurjonesexercise.com/Bulletin1/Bulletin1.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *