تمرکز در حین تمرین – بخش نهایی

درودها بر شما، به صورت کلی، در اجرای انواع حرکات تمرینی، هر مقدار شما بتوانید بر ثبات بدن در حین اجرای حرکت بی افزایید، فرضا مورد اشاره شده در خصوص پرس سرشانه، نمونه اجرا شده به صورت نشسته که فرد نیاز به صرف انرژی کمتری جهت حفظ ستون فقرات در یک خط تقریبا مستقیم خواهد داشت، ایشان خواهند توانست بر تمرکز ذهن خود بر روی اجرای حرکت، انقباض و کشش فیبر عضلات درگیر و در نهایت ایجاد تحریک به رشد گروه ماهیچه ای، بی افزایند.

در کنار همین امر، هر مقدار شما در حین اجرا، احساس ایمنی بیشتری بنمایید، سطح استرس ایجاد شده را کاهش داده و خواهید توانست کیفیت و تمرکز روی اجرای حرکت در حال انجام را افزایش دهید. فرضا حرکت پرس ران دستگاه و یا هاک اسکوات ماشین، وزنه ای را انتخاب کرده اید که به نسبت جلسه قبلی تمرین، درصد قابل توجهی سنگین تر است، در اینجا، شما به صورت ناخودآگاه، بخش اعظم حواستان گرم حفظ ایمنی بوده، چرا که این خطر را در ناخودآگاه خود حس می کنید که مبادا به صورت کلی زیر وزنه گیر بی افتید، بخصوص در مواقعی که حریف تمرینی نیز در کنار شما حضور نداشته باشد.

همین نکات ریز است که در مجموع یک ورزشکار حرفه ای را در جامعه آماتور جدا کرده و به جایگاه های بالایی در این رشته ورزشی می رساند.
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *