فواصل میان وعده های غذایی – بخش نهم

درودها بر شما، به منظور ارائه یک مثال فرضی جهت یک ورزشکاری ۷۵ الی ۸۵ کیلوگرمی، ده عدد انجیر خشک می تواند جهت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از تمرین، مفید عمل کند، یا یک عدد موز متوسط بعلاوه سه عدد خرما. البته اینها مقادیر و مواردی است که خودتان بایستی بوسیله آزمون و خطا به بهترین کمیت آن، دست یابید.
از سوی دیگر، مواردی با سرعت هضم و جذبی آهسته تر، همچون میوه های مانند سیب درختی و یا پرتقال و خشکباری همانند نخود چی، گردو و بادام زمینی، در فاصله یک ساعت قبل از تمرین، می توانند مواردی مناسب جهت تامین انرژی شما جهت جلسه تمرینی پر شدتتان باشد.

عسل نیز می تواند جهت قبل از تمرین، با فاصله اندک، میل شود، فرضا پانزده دقیقه قبل از تمرین، یک قاشق عسل بعلاوه دو سه عدد خرما، همانند بمبی از انرژی برای شما عمل خواهد نمود. همین ماده غذایی را اگر با فاصله بیشتری از تمرین میل نمایید (منظورم عسل است) می تواند به علت سرعت بالایی آزاد سازی گلوکز در جریان خون، موجبات رها سازی انرژی را در بدن به شدت بالا برده که اگر این کالری به نوعی مازاد باشد، در پی آن انسولین جهت تنظیم و کاهش این قند خون مازاد در بدن ترشح شده که شما را در حین تمرین دچار کاهش شدید انرژی خواهد نمود.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *