فواصل میان وعده های غذایی – بخش دهم

درودها بر شما. اگر جلسه تمرینی خود را در صبح پیش می برید بایستی این مهم را در نظر داشته باشید که در هنگام صبح، معمولا ذخائر گلیکوژن بدن اندک بوده، لذا به نوعی سطح انرژی جهت یک تمرین بی هوازی، پایین می باشد، پس عاقلانه ترین کار داشتن یک وعده غذایی مختصر و مفید به عنوان وعده پیش از تمرین بوده که به نوعی همان صبحانه نیز خواهد بود.

اگر فاصله این وعده با جلسه تمرینی شما، زیر یک ساعت باشد، حتما می بایستی از مواد غذایی با چگالی کالری بالایی بهره ببرید تا در حجم اندک که هضم و جذب آن برای بدن شما آسان باشد، در عین حال به قدر کافی به بدنتان انرژی برساند. در اینجا نیز موادی همچون خرما یا انجیر خشک، موز و همچنین کشمش و موارد دیگری همچون یک تا سه قاشق کره بادام زمینی یا فرضا بیست عدد بادام زمینی که هم جهت هضمشان معده شما را زیاد درگیر نخواهند نمود و هم دانسیته کالری بالایی دارند، مفید هستند.

پس از این جلسه تمرین، دیگر وقت وعده پس از تمرین بوده که در اینجا می تواند یک وعده غذایی پر و پیمان باشد، برای مثال پنج عدد سفیده تخم مرغ آبپز بعلاوه یک تا سه عدد زرده، یک عدد موز، پنج عدد خرما، یک کف دست نان سبوس دار و مواردی از این دست. یا یک پیمانه پروتئین وی، یک کاسه غلات صبحانه که با یک فنجان شیر کاکائو مخلوط شده باشد بعلاوه ده عدد بادام زمینی و یک عدد سیب درختی.

ادامه دارد…
پاینده و سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *