فواصل میان وعده های غذایی – بخش هشتم

درودها بر شما، بارها خدمت شاگردانم و دیگر عزیزان عرض کرده ام، یکی از بهترین گزینه ها جهت دریافت کالری فوری به منظور پشت سر گذاشتن یک تمرین تمام عیار، همین موز و خرما می باشند، البته موارد دیگری همچون کشمش و انجیر خشک نیز وجود دارند که می توان در فاصله بین نیم ساعت الی چهل پنج دقیقه پیش از تمرین بر روی آنها حساب باز کرد. اینها در مقدار اندک هم به جهت دانسیته بالای کالری، مقدار عظیمی کالری با کیفیت به بدن شما رسانده و هم سرعت هضم و جذب و رها سازی انرژی آنها بالا می باشد.

همه اینها را که در کنار یکدیگر قرار دهی، شما با وعده غذایی کوچکی رو در رو هستید که نیاز فوری شما را به کالری ای مناسب یک جلسه تمرینی پر شدت، فراهم می آورد. در حین اینکه این کالری در بدن شما در حال آزاد شدن است، همزمان شما نیز شروع به مصرف آن در طول جلسه تمرینی خود نموده و از ترشح بدون مهار انسولین به نوعی جلوگیری خواهید نمود و در مجموع یک شرایط آنابولیسم را در بدنتان فراهم می آورد.

همین مواد، جهت بلافاصله پس از تمرین شما، به شدت به جهت پر نمودن ذخائر گلیکوژن عضلات و به نوعی سرکوب هورمون استرس یا همان کورتیزول که پس از یک جلسه تمرینی پر شدت، میزان ترشح آن در بدن در حال افزایش است و همانند قاتلی به جان بافت عضلانی خواهد افتاد، شده و از بوجود آمدن محیطی به اصطلاح کاتابولیسم، در بدن جلوگیری به عمل خواهید آورد.

ادامه دارد…
بهروز و استوار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *