تغییر ریتم اجرای تکرارها – بخش دوم

درودها بر شما، یک روند دیگری که می توانید در ارتباط با تغییر دادن ریتم اجرای تکراها از آن بهره ببرید، افزایش سرعت اجرای دامنه تکرارها، با نزدیک شدن به سطح ناتوانی و رسیدن به انتهای ست تمرینی، می باشد.
فرض بفرمایید که در حال اجرای حرکت نشر خم دمبل هستید، ماهیت این حرکت به شکلی است که اگر بتوانید یک مکث کوتاه را در انتهای دامنه مثبت، تجربه کنید و دامنه منفی را به صورت آهسته پیش ببرید، یک ایجاد فشار بالقوه را در عضلات بخش پشتی سرشانه ها، در پیش خواهید گرفت. با تمامی این تفاسیر، هم اجرای دامنه منفی آهسته در این حرکت، به دلیل بیومکانیک خاصی که دارد، سخت است و هم داشتن یک مکث کوتاه در انتهای دامنه مثبت. برای اینکه بتوانید از این مزایا استفاده کنید و در کنارش نیز بتوانید بر تعداد تکراهای که اجرا می کنید، بی افزایید، بیایید از یک ریتم متغییر بهره ببرید.

فرضا در ابتدای ست، مثلا قرار است ۱۲ الی ۱۵ تکرار را تا ناتوانی پیش ببرید، ۳ الی ۵ تکرار اول را تا جای ممکن به صورت آهسته و دارای مکث در انتهای دامنه مثبت پیش ببرید، رفته رفته بر سرعت اجرای تکرارها افزوده و مکث را در انتهای دامنه مثبت، حذف کنید، البته این افزایش سرعت، نبایستی با تقلب در اجرای تکرارها، اشتباه فرض شود. به این ترتیب، شما فیبر عضلانی درگیر را، با یک وضعیت جدید از ایجاد فشار آشنا خواهید کرد.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور.
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *