حرکات و ست های تمام کننده – بخش سوم

درود ها بر شما، در ادامه مبحث، بایستی این مطلب را در نظر داشته باشید که، به منظور ایجاد حداکثر پمپاژ خون در ماهیچه تمرین، هر حرکتی که شما را در اعمال انقباض صحیح شدید تری، در انتهای دامنه مثبت حرکتی، یاری رساند، می تواند شما را در افزایش حجم توده عضلانی، به نحوی ماثر، پیش ببرد، هرچند این پمپاژ بالا، حتما می بایستی به همراه رعایت اصل اضافه بار و به ناتوانی و چه بسا فراتر از ناتوانی رساندن عضله درگیر، باشد.

فرض بفرمایید که شما قادر به اجرای چند تکرار بارفیکس هستید، ولیکن در انتهای دامنه مثبت حرکت، واقعا نمی توانید آنقدر بدن را بالا بکشید که انقباضی صحیح را در عضلات درگیر اعمال و احساس نمایید. در اینجا می توان راهکارهایی را اعمال نمود. اگر خاطرتان باشد، در گذشته خدمتتان عرض کرده ام که، استفاده از دو حرکت با کاربردی یکسان، در یک جلسه تمرین، تنها اتلاف انرژی و وقت می باشد، بجز مواردی خاص، که قرار بود در فرصتی، کمی در این زمینه، به بحث بپردازیم.

همین بارفیکس را در نظر داشته باشید، اگرچه شما نتوانسته اید به درستی در انتهای دامنه مثبت حرکت، انقباضی در خور را به عضلات لاتسیموس درسی اعمال نمایید ولیکن در حین دامنه منفی تکرارها که به مراتب می تواند تاثیر بیشتری بر رشد عضلات نسبت به دامنه مثبت داشته باشد، کشش و بار تمرینی بسیار مناسبی را بر دوش عضلات پشتی بزرگ، قرار داده و آنها را به رشد تحریک نموده اید. حال می توان در انتهای ست، زمانی که دیگر در اجرای بارفیکس ناتوان شدید، به سراغ دستگاه لت رفته و چند تکراری را نیز با آن دستگاه، مجددا تا ناتوانی، پیش ببرید، با در نظر گرفتن این امر که می بایستی وزنه ای را انتخاب نمایید که بتوانید در انتهای دامنه مثبت تکرارها، انقباض درخوری را به عضلات درگیر، اعمال نمایید.

ادامه دارد…
شادمان و در آرامش باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *