مکمل های غذایی – بخش دوم

درودها بر شما، تجربه نشان داده که هر مقدار شما بتوانید درشت مغذی، به خصوص پروتئین با سرعت هضم و جذب بالاتری را در آن دو وعده ذکر شده،به بدن برساند، خواهد توانست که با شتاب بیشتری، روند تخریب بافت ماهیچه ای را متوقف کرده و کف ترازو را به سمت  ایجاد شرایط افزایش حجم توده عضلات، سنگین نمایید. در کنار این مورد، کربوهیدرات نیز باید از منابع با سرعت جذب بالا باشد تا بتوان با استفاده از آن، به سرعت ذخائر گلیکوژن خود را مجدد پر نمود.

جدای از این موارد، همزمان بهتر است که منابع کربوهیدرات و پروتئین با سرعت جذب متوسط روبه آهسته، نیز دریافت شود که بتواند بدن فرد را، ضمن اینکه در درجه اول، با موارد دارای سرعت جذب بالا تغذیه شده است، در ساعات بعد از آن هم به صورت پیوسته، تغذیه نمایید. تصور بفرمایید که اگر بخواهیم این موارد را با ذکر مثال از منابع تغذیه ای مرسوم، ارائه کنیم، فرضا چیزی به این شکل خواهد بود:

منبع پروتئین؛ سفیده تخم مرغ

منبع کربوهیدرات؛ خرما یا انگور و قند ساده ای مثل ساکاروز (مثلا همین قند مرسوم)، به عنوان منابعی با سرعت هضم و جذب سریع در نظر گرفته و فرضا جوی دوسر، سیب زمینی شیرین و یا انواع حبوبات را، به عنوان کربوهیدرات های با سرعت هضم و جذب آهسته در نظر داشته باشید. به این شکل، شما با دریافت منابع قندی با سرعت جذب بالا، موجب خواهید شد که هورمون انسولین در بدنتان آزاد شده که این خود می تواند بر ضد هورمون استرس یا همان کورتیزول که پس از تمرین، سطح آن بالا خواهد بود، عمل کرده و باعث روانه شدن مواد مغذی همچون آمینو اسیدها، به سمت سلول عضلانی، خواهد شد و قند موجود در جریان خون را، به سرعت به سمت شارژ ذخائر گلیکوژن، پیش می برد.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
 ۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *