پیچیدگی تغذیه!؟ – بخش نهم

درودها بر شما، شما جهت پیش برد تمریناتتان، چه به هدف کاهش بافت چربی، چه افزایش توده عضلانی، نیاز به سوخت شماره یک دارید، یعنی کربوهیدراتها، چرا که بدن آدمی، در طی زمان، به شکلی تطبیق یافته که از کربوهیدرات ها، سوخت اولیه اش را تامین کند.

این درشت مغذی، به نوعی خوراک اصلی سلولهای مغزی شما می باشد. در زمانی که بدن انسان، به خصوص در روندهایی که به قصد کاهش بافت چربی دنبال می شوند، نسبت به این ماده کمبود را احساس می کند، شرایطی را ایجاد می کند که به نوعی زبان بدن است، یعنی به شما هشدار می دهد که یک جای کار می لنگد، برای مثال همین بد خلقی که برای افراد در یک رژیم سفت و سخت با کاهش شدید درشت مغذی کربوهیدرات، ایجاد می شود.

همین چربی ها هم، برای اینکه در بدن ما بتوانند به درستی، در روند کاهش وزن، به سوخت تبدیل شوند و مصرف گردند، نیاز به وجود کربوهیدراتها دارند، این موردی است که به شدت از دید عموم پنهان نگه داشته می شود و همین مورد را “مایک منتزر” فقید، بارها در کتابها و سمینارهایش گوشزد می کرد که جامعه ای که در دنیای صنعت غذایی، کنترل امور را در دست دارند، به قصد افراد را فریب داده و نقش کربوهیدرات ها را در یک تغذیه سالم، کم رنگ می کنند.

ادامه دارد…
مهران موسوی پور
شاد باشید.
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *