استراحت جهت ریکاوری عضلات – بخش نهایی

درودها بر شما، هر مقدار تعداد ست شما در یک جلسه تمرینی افزایش یابد، استرس وارد شده بر سیستم عصبی عضلانی شما بیشتر خواهد شد و در نتیجه شما میان دو جلسه تمرینی، به مقدار استراحت بیشتری نیاز خواهید داشت. هر جلسه تمرینی که به درستی اجرا شود، باعث می شود که سطح هورمون های شادی آور در بدن شما افزایش یابد، حالا هر مقدار کمیت تمرین در هر جلسه کمتر باشد، شما خواهید توانست بر فرکانس تمرینی خود بی افزایید، یعنی با سرعت بیشتری بین دو جلسه به ریکاوری پرداخته و تعداد جلسات تمرینی را در یک بازه مشخص زمانی افزایش دهید، به این ترتیب یعنی شما توانسته اید یکی از عوامل افزایش ترشح هورمون های شادی آور را در خون خود افزایش دهید.

استراحت میان دو جلسه را، بر اساس احساس قدرت در عضلاتتان تنظیم کنید، اگر مشاهده کردید که بعد از فرضا یک روز استراحت، به سراغ تمرین که می روید، کمی حالت رخوت و خمودگی در عضلات دارید، قطعا آن روز تمرین کردن نخواهد بود و بایستی بر مقدار استراحت بین جلسات تمرینی، بی افزایید.

استفاده از تکنیک های شدت دهنده، درست است که شما را در کاهش کمیت تمرین و افزایش کیفیت تمرین، یاری می رسانند، ولیکن به صورت همزمان، فشار را بر سیستم عصبی عضلانی افزایش خواهند داد، لذا با احتیاط از آنها استفاده کنید.

امیدوارم که این سری از موارد نیز، خدمتتان مفید واقع شده باشند.
شاد باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
 ۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *