نمونه برنامه های فول بادی – بخش دوم

درودها بر شما، با این اوصاف، اگر بخواهیم به صورت یک روز درمیان به تمرینات فول بادی بپردازیم، جهت عضلات سینه ای، می توانیم حداکثر دو حرکت را برگزیده و عضلات مربوطه را با استفاده از آنها، به رشد تحریک نماییم.

برای مثال، می توانید از تکنیک پیش خستگی بهره برده، یک حرکت ایزوله مانند کراس اور و یا قفسه سینه دستگاه و یا با استفاده از دمبل را، تا ناتوانی پیش برده، بدون درنگ یک حرکت چند مفصلی مانند انواع پرس های سینه، شنا سوئدی و یا پارالل را نیز، تا ناتوانی، پیش ببریم. بر حسب سابقه تمرینی و میزان ارتباط ذهنی عضلانی، می توان کار را با همین یک ست با استفاده از تکنیک پیش خستگی، تمام شده فرض کرد و یا می توان در صورتی که احساس می کنید هنوز آنقدر ارتباط ذهنی و عضلانی شما تقویت نشده است که بتوانید کار را تمام کنید، یک سوپرست دیگر را به اجرا گذاشته، منتها اگر ست دوم را با استفاده از وزنه اجرا می کنید، نه وزن بدن، فرضا ۱۰ الی ۱۵ درصد از مقدار وزنه کاسته، تا تقریبا در همان رنج تکرارها، به ناتوانی برسید.

از سوی دیگر، می توان از ست های استاندارد بهره برد، یعنی فرضا پرس بالا سینه دمبل و حرکت پارالل را انتخاب نمود و هر کدام را بین یکی دو ست، تا ناتوانی، اجرا کرد. همچنین می توان با استفاده از تکنیک کمکی و یا استراحت و توقف و یا حتی درآپ ست، بر شدت تمرین افزود تا عمق فیبر عضلانی را به کار کشیده و به رشد تحریک نمود.

ادامه دارد….
برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *