تقسیم تمرینات چهار روزه – بخش نوزدهم

درودها بر شما، جلسه تمرین بعدی، مجموعه عضلات پشت و بخش پشتی سرشانه ها به همراه فیله کمر. اینجا هم شما با انواع و اقسام حرکات جهت اعمال فشار بر عضلات زیربغل خود، از زوایای متفاوت، رودر رو هستید، تنها خاطرتان باشد که در یک چنین تمرینی با این رویه تقسیم بندی عضلات، بهترین کار انتخاب حرکاتی است که زیربغل های شما را در سه روند کلی کارکرد آنها، درگیر نماید، این موارد را در گذشته، مفصلا شرح داده ام، اینجا کمی به آن می پردازم.

توجه داشته باشید که عضلات زیربغل شما (به زبان بسیار ساده)، بار تمرینی را در یک مسیر دایروی از فضای بالای سر شما، همچون انواع پول آور و نمونه های مشابه اجرا شده با وزن بدن (که در آن بدن جابجا می شود به جای وزنه و قبلا شرح داده ام)، به جلوی فضای سینه و بالاتنه جابجا می شود، در نمونه اجرا شده با استفاده از دستگاه پول آور (که تصور می کنم بهترین نوع آن دستگاه ناتیلوس است و در کل جهان به شکل انگشت شماری وجود دارد و نمونه آن را در فیلم تمرینات یتس می توانید ببینید) و استفاده از سیم کش جهت این حرکت، دامنه درگیری و انقباض بیشتری را نسبت به دمبل، به شما خواهد داد.

جهت بکارگیری دمبل، بایستی به منظور تاکید فشار بر روی عضلات لاتسیموس دورسی، بایستی به صورت متقاطع نسبت به میز قرار بگیرید و فضای پشت کمربند شانه ای را بر روی آن تکیه بدهید.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *