تقسیم تمرینات یک روز در میان – بخش نخست

درودها بر شما، از دیرباز در ورزش پرورش اندام، رویه تمرین به شکل یکروز درمیان مورد استفاده قرارگرفته است. یعنی به صورت کلی سه جلسه تمرینی در طی هفت روز و یا در برخی اوقات، ۵ جلسه در طی ۹ روز.

بارها خدمتتان عرض کرده ام، زمانی که شما بتوانید بر روی کمیت تمرین اجرا شده در طی یک جلسه، مدیریت داشته باشید، قطعا خواهید توانست کیفیت آن را افزایش دهید، به این ترتیب می توانید فرکانس تمرین را افزایش دهید، یعنی عضلات درگیر را در طی یک بازه مشخص، با دفعات بیشتری به رشد تحریک کنید، ضمن اینکه در میان جلسات و در بازه استراحت، تا جایی ممکن ریکاوری کرده و روند رشد را در پیش بگیرد.

حالا بپردازیم به انواع و اقسام این تمرینات یکروز درمیان. روند فول بادی را در انتها توضیح می دهم، چونکه مفصل در گذشته به آن پرداخته ام، در ابتدا به مواردی می پردازم که کمتر خدمتتان درباره شان مطلب نوشته ام.

فرض بفرمایید که روند بالاتنه، پایین تنه، شنبه بالاتنه، دوشنبه پایین تنه، چهارشنبه بالاتنه، جمعه پایین تنه (امروزه دیگر اکثر باشگاه ها، جمعه هم سانس تمرینی دارند)، اگر هم جمعه کلا باشگاه نروید، شنبه پایین تنه، اگر هم جمعه را تمرین پایین تنه داشتید، یکشنه به تمرین بالاتنه خواهید پرداخت، یعنی به صورت کلی باییستی جلسات تمرینی را در یک بازه دو هفته ای در نظر بگیرید نه ۷ روزه.
ادامه دارد…
سرافراز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *