مقایسه ای میان پرورش اندام و کراس فیت – بخش چهارم.

درود بر شما، در ادامه بپردازیم به موارد مفیدی که گروه ورزشی نسبت به دیگری می تواند همپوشانی داشته باشد.

چه مواردی را کراس فیتر ها و پرورش اندام کاران، می توانند از یکدیگر بیاموزند؟

اهمیت داشتن نظم. به جهت اینکه یک پرورش اندام کار موفق باشید، شما نمی توانید هر چیزی که دلتان بخواهد میل کنید و هر زمان میل تان کشید تمرین کنید. نمی توانید بروید یک جلسه تمرین نصف و نیمه داشته باشید و بعدش برای مدتی تمرین را ول کنید. شما بایستی جلسات تمرینی منظمی با طول زمان مشخصی را که از قبل برنامه ریزی شده باشد را دنبال کنید. برنامه غذایی خود را برای هفته پیش رو از قبل تنظیم کرده باشید و مواد اولیه لازمه را مهیا کرده باشید. به عنوان یک پرورش کار موفق، بایستی نظمی بدون کم و کاستی را در زندگی روزمره خود رعایت کرده باشید و تمامی عناصری را که می توانند روی ترکیب فیزیک بدنی شما تاثیر گذار باشند، به دقت بررسی کرده و مد نظر قرار داده باشید. این به شکل رقصی مداوم میان تغذیه و تمرینی اصولی بوده که شما را از دوران خارج از فصل مسابقات یا همان افزایش توده عضلانی تا دوران مسابقات یا همان کات کردن این توده عظیم عضلات، پیش می برد و بطور مداوم در دوران حرفه ای شما، این روند تکرار خواهد شد. کراس فیتر ها نیز می توانند از این نظم موجود در پرورش اندام حداکثر بهره را برده و نکات مفید را در تغذیه و تمرین خود، جا دهند.

اهمیت کیفیت اجرای حرکات مربوطه. از آنجا که در ورزش کراس فیت، یکی از مهمترین پارامترها، اجرای تمرینات و حرکات مورد نیاز در زمانی مشخص شده و یا حداقل زمان می باشد، کراس فیترها اغلب سعی در به نوعی کوتاه کردن مسیر اجرای حرکات دارند، به گونه ای که تنها هدف جابجا کردن بار تمرینی از نقطه الف به ب با حداقل تلاش ممکن و استفاده از حرکات پرتابی، می باشد. یک پرورش اندام کار مبتدی که هنوز توانایی اجرای حرکت بارفیکس را با رعایت اسلوب حرکتی صحیح، دارا نمی باشد، می تواند برای اینکه توان بدنی و قدرت جابجایی خود را به مرور افزایش دهد، از این رویه پرتابی جهت اجرای حرکت بارفیکس بهره برده، تا به مرور قادر باشد حرکت را در شکلی کامل و صحیح جهت ساخت توده عضلانی اجرا کند.

مزایای اجرای حرکات ایزوله و تک مفصلی. اکثر افرادی که در جامعه ورزشی و تناسب اندام فعال هستند، از مزایایی که اجرای تمرینات ایزوله در بر دارد، غافل می باشند. برای مثال می گویند؛ اجرای حرکاتی مانند پرس سینه و بارفیکس، شما را از کارکرد مستقیم بر روی عضلات دو سر و سه سر بازویی بوسیله حرکاتی مانند جلوبازو هالتر و یا پشت بازو هالتر، معاف می سازد. برخی اوقات اجرای یک چنین حرکات ایزوله ای، واقعا جهت افزایش کارایی در حرکات چند مفصلی و بهبود بازده بدنی در فعالیت های روزانه، بسیار مفید و کارا می باشد. مثلا همین تقویت مستقیم عضلات دو سر یا سه سربازویی، به شدت شما را در اجرای انواع حرکات چند مفصلی پرسی و کششی مربوط به بالاتنه، یاری می رساند. یا اینکه کار کرد مستقیم روی عضلات لگن و نشیمنگاه، شما را در اجرای هر چه تمام تر انواع اسکوات و ددلیفت، بسیار توانا می سازد.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *