تنوع در حرکات – بخش بیست و دوم

درودها بر شما، به صورت کلی، بیشترین و به نوعی بهترین رویه درگیر سازی بخش پشتی عضلات سرشانه، در یک کشش وزنه به سمت بدن، مشابه با حرکت فیس پول، ایجاد می شود.

غیر از فیس پول، می توانید با اتصال میله صاف مورد استفاده در حرکت لت سیم کش، به گیره سیم کش دستگاه زیربغل روئینگ یا همان سیم کش قایقی و کشش میله به سمت فضایی مماس با بخش زیرین عضلات سینه ای، یک درگیری عضلانی عالی را در این گروه ماهیچه ای، ایجاد نمایید.

برخی عزیزان ممکن است با بکارگیری گیرش معکوس یا همان مچ برعکس و عرض قراردهی دستان خود فراتر از عرض شانه ها و حتی کشش میله تا جای ممکن به سمت عضلات سینه ای، بر کارکرد بخش خلفی عضلات دلتوئید خود، بی افزایند. در لحظه اولیه اجرای دامنه مثبت از یک تکرار، کتف ها را به سمت عقب کشیده، یک قوس مثبت را در ستون فقرات خود ایجاد کنید و در ادامه، تصور کنید که دستان شما همچون قلابهایی میله را در اختیار دارند و نیروی اصلی از سرشانه ها تامین می شود، شروع به کشش وزنه نمایید، در انتهای دامنه مثبت یک مکث فرضا یک ثانیه ای داشته، سپس اجرای دامنه منفی تا جایی که کتف ها کمی به سمت جلو و هم سو با کشش از جانب وزنه، حرکت کنند و یک نیروی کششی را در بخش پشتی سرشانه های خود، احساس نمایید.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *