آناتومی حرکت پرس سرشانه هالتر به همراه نکات تکمیلی…

درود بر شما، در حرکت سرشانه هالتر از جلو عمده فشار بر دوش بخش جلویی سرشانه ها، سپس بخش میانی سرشانه ها و پس از آن عضلات سه سربازو و بخشهای بالایی سینه می باشد.

توصیه می کنم حتما این حرکت را روی نیمکتی دارای پشتی اجرا کنید تا ستون فقرات شما را ثابت نگاه دارد، ضمن اینکه بهتر از پشتی میز زاویه ای تقریبا ۷۵ درجه ای با زمین داشته باشد نه اینکه به صورت قائم قرار گرفته باشد، همچنین بستن کمربند فراموش نشود، ضمن اینکه اگر این حرکت را ایستاده اجرا کنید توانایی شما در جابجا کردن تناژ وزنه افزوده خواهد شد ولیکن این اضافه شدن وزنه ناشی از دخالت کل بدن در جابجا کرد وزنه است که فشار را روی عضلات هدف کاهش می دهد ضمن اینکه فشار را روی کمر و ستون فقرات افزایش خواهد داد.

سعی کنید عرض قرار دادن دستها روی میله بگونه ای باشد که در هنگامی که هالتر به انتهای دامنه منفی آن یعنی خط لبها می رسد،زاویه ای بین ساعد ها وجود نداشته باشد و کاملا ساعد هر دو دست با هم موازی باشند، حال اگر این موازی بودن را رعاین نکرده باشید بر حسب زاویه جمع یا باز دستان فشار بیشتری به عضلات سه سربازویی و بالایی سینه وارد خواهد شد.

در حین پرس کردن وزنه عمل بازدم و حین اجرای دامنه منفی عمال دم را انجام دهید.
به هیچ وجه در بالای بخش مثبت تکرارها مفصل آرنج را قفل نکنید.
اگر با حفظ ایمنی جهت قرار دهی انگشت شست را هم سو با مابقی انگشتان، در زیر میله قرار دهید نه اینکه دور میله بپیچانید، اینکار از نظر عصبی در گیری عضلات سه سربازو را در حین حرکت کمی کاهش داده و فشار را بر روی عضله هدف افزایش می دهد و به بدن این حس را می دهد که دستان را مانند یک جک فرض کند که نیروی اصلیشان را از سرشانه ها جهت چرس وزنه دریافت می کنند.

-استفاده از تکنیکهایی مانند سوپر ست پیش خستگی در زمان اجرای نشر از جانب قبل از این حرکت و بلافاصله انجام این حرکت، استراحت و توقف، منفی و دراپ ست جهت این حرکت بسیار عالی عمل می کند.

آموزش تصویری حرکت پرس سرشانه هالتر از جلو
آموزش تکمیلی پرس سرشانه هالتر از جلو
قبلی «
بعدی »

14 دیدگاه ها

  1. عااااللللییی

  2. سلام مرسی بخاطر نمایش لوازم ورزشی در این حرکات به صورت درست
    http://billiard9.ir/

  3. http://billiard9.ir/
    لطفا مطالبی آموزشی در مورد بازی بیلیارد و میز اسنوکر نیز ارائه کنید
    با تشکر

  4. جناب موسوی پور سلام -عذرخواهی میکنم …ممنون میشم اگه تایم های بخش مثبت و منفی و انقباض رو درین حرکت هم عنوان کنین…میدونم ک بخش منفی حتما بایستی با آهستگیِ همیشگی خودش همراه باشه ولی بیشتر سوالم ب خاطر لزوم مکث و انقباض در زمان بالا نگه داشتن هالتر هست…ایا یه مکث و انقباض لازمه یا حرکت بایستی سریع انجام بشه؟ نکته اخرتون در باب موقعیت انگشت شست هم عالی بود …سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *