پرورش عضلات بازویی و ساعد ها – بخش چهارم

درودها بر شما، حرکت جلو بازو سیم کش را، می توانید با استفاده از گیرش تک دست نیز، اجرا کنید، به این شکل خواهید توانست به برطرف نمودن ضعف احتمالی و عدم تناسب دوسربازویی سمت راست و چپ، بپردازید که اغلب افراد با این مورد روبرو هستند.

معمولا افراد، اگر راست دست باشند، در حرکاتی که با هالتر جهت عضلات دوسربازویی اجرا می شود، به صورت ناخودآگاه و تحریک عصبی عضلانی، سمت راست ایشان بیشتر در جابجا سازی بار مورد استفاده دخالت می کند، اگر هم چپ دست باشند، رویه برعکس می شود. برای رفع این مشکل، همین اجرای تک دست حرکت با استفاده از ابزاری همچون سیم کش و یا دمبل، می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. البته با استفاده از هالتر هم می توان به گونه ای اجرا نمود که بر درگیری بخش ضعیف تمرکز شود. فرضا دوسربازویی دست چپ شما ضعیف تر از سمت راست است، حال برای اجرا، در برابر یک آینه، متمایل به سمت چپ بدن قرار بگیرید، بگونه ای که در حین اجرا، ارتباط چشمی با سمت چپ، درون آینه داشته باشید و در طول اجرای یک ست تمرینی، تماما به همین سمت چپ نظر داشته باشید.

با این ترفند، به صورت عصبی عضلانی، درگیری سمت ضعیف افزایش چشمگیری خواهد داشت. با استفاده از سیم کش و به شکل تک دست نیز، بهتر است در ابتدا با بخش ضعیف، ست ها را پیش ببرید، یعنی اگر سمت راست ضعیف تر است، اول یک ست تا ناتوانی را برای سمت راست اجرا نمایید و سپس سمت چپ که به این مورد، رعایت اصل حق تقدم می گویند.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *