پرورش عضلات کول، سرشانه – بخش سیزدهم

درودها بر شما، در حرکت فیس پول، سعی کنید دو انتهای طناب را آنچنان به سمت خودتان بکشید که در انتهای دامنه مثبت تکرارها، دستها از بغل گوش رد شده و گیره سیم کش، چیزی حدودا در برابر دیدگان شما قرار داشته باشد، در این حالت، اغلب افراد خواهند توانست که انقباض عضلات بخش پشتی سرشانه ها را به راحتی احساس نمایند.

شروع کشش وزنه به سمت خودتان می بایستی با جمع شدن کتف ها به سمت عقب و به نوعی بیرون دادن سینه انجام شود، در انتهای دامنه مثبت یک مکث کوتاه داشته و همچنین در انتهای دامنه منفی، کتفها، بدون ایجاد حالت قوز در ستون فقرات، به سمت جلو کشش یافته و این احساس کشش، می بایستی به مرور در بخش پشتی سرشانه ها شما و قسمت بالایی عضلات زیربغل و کول، حس شود.

استفاده از وزنه بیش از توان شما، موجب می شود که کشش وزنه را به سمت خودتان با استفاده از عضلات دوسربازویی و زیربغل انجام دهید و عضلات بخش پشتی سرشانه، کلا از دور خارج می شوند. در این حرکت می توانید از انواع تکنیک هایی همچون درآپ ستها، استراحت و توقف و تکرارهای نیمه و یک چهارم بازه حرکتی، استفاده نمایید. همچنین، در صورتی که در این بخش ضعف دارید، می توانید از یک سوپرست پیش خستگی بهره ببرید، برای مثال، اجرای یکی از انواع نشر خم و یا باترفلای معکوس تا ناتوانی، بلافاصله اجرای حرکت فیس پول، مجددا تا ناتوانی.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *