تمرینات شش روزه – بخش نهم

درود ها بر شما، مربی برجسته سالهای دور، وینس جیروندا، معتقد بود که تا جایی که ممکن است، شده حتی مواردی اندک را، در هر جلسه تمرینی نسبت به جلسه قبلی همان عضله، تغییر دهید تا به این شکل، سیستم عصبی عضلانی شما، به هیچ عنوان با رویکرد تمرینی که شما دنبال می کنید، عادت نکرده و بتوان به این طریق، بخشی از الزامات رشد عضلانی را، ایجاد نمود، همین امر، دقیقا مطلبی است که استاد بزرگوار، جناب سعدون حیدری در رویه های تمرینی که به شاگردانشان ارائه می کنند، رعایت کرده و باعث می شوند، عضلات ایشان، به شکلی مداوم، با نوعی شوک عضلانی، روبرو شود.

تغییر دادن جای گیری پاها نیز، در پرس ران دستگاه، خود یکی از همین ترفندها بوده، باعث می شود عضلات شما، در لحظه ای که اصلا انتظارش را ندارند، با یک چیز جدید روبرو شوند. در گذشته عرض کرده ام، چه در پرس ران دستگاه، چه در هاک اسکوات ماشین و چه در حرکتی همچون ران لانژ، ورزشکار می تواند، بر اساس تقارن و یا قوی تر بودن یک بخش و ایجاد تمرکز بر بخشی که به توسعه بیشتری نیاز دارد، جای گیری کف پا را تغییر دهد.

فرضا شما می خواهید روی همسترینگ، حتی در پرس ران دستگاه، تمرکزی ویژه داشته باشید، همین بالا قرار دادن پاها روی سینی دستگاه، به شدت بر درگیر شدن آن گروه عضلانی، تاکید خواهد شد.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *