پرورش عضلات کول، سرشانه – بخش دوازدهم

درودها بر شما، جهت تقویت بخش پشتی سرشانه ها با استفاده از حرکات چند مفصلی یا همان مرکب، دو حرکت فیس پول و کشش معکوس (با تمرکز بر کارکرد بخش پشتی سرشانه ها) وجود دارند که هر دو از بهترین تقویت کننده های این بخش از عضلات سرشانه، می باشند.

اغلب عزیزان، با احساس عدم درگیری بخش پشتی سرشانه ها در حرکت فیس پول، مشکل دارند، این مورد از چند جا ناشی می شود، اولی استفاده کردن از وزنه بیش از توان ایشان می باشد. وقتی این امر صورت گیرد، به صورت ناخودآگاه، عضلات کمکی فرد در این حرکت، یعنی ساعدها، دوسر بازویی و عضلات کول وارد عمل شده و بخش عمده وزنه را کنترل می کنند، ضمن اینکه در این حالت فرد نخواهد توانست یک بیومکانیک صحیح حرکت را در پیش گیرد.

روند اشتباه در دست گرفتن طناب حین اجرای حرکت فیس پول

جهت اجرای یک حرکت فیس پول صحیح، اولا بایستی توجه نمایید که دو سر طنابی را که در دست دارید به گونه ای گرفته باشید که در کف دستان شما روبه هم واقع شوند و در زمان کشش وزنه، انگشتان شست شما اگر باز شوند، هر دو به سمت عقب نشانه رفته باشند. اکثر عزیزان، دو انتهای طناب را برعکس این حالت در دست می گیرند، یعنی کف دستان ایشان به سمت زمین قرار می گیرد و این موضوع باعث خواهد شد که در انتهای دامنه مثبت تکرارها، تمرکز فشار بر عضله هدف قرار نگرفته و نتوانند به درستی این بخش از عضلات را به حالت اوج انقباض خود برسانند، یعنی به نوعی دامنه کارکرد آنها را کاهش می دهند.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور




قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *