پرورش عضلات چهار سر ران – بخش نوزدهم

درودها بر شما، نوع دیگری از لانژ وجود دارد که اجرایش کمی نسبت به روند مرسوم، سخت تر می باشد، هم از نظر حفظ تعادل بدنی و هم از نظر ایجاد اضافه بار، یعنی پس از مدتی که با کم و کیف اجرای لانژ به شکل مرسوم آن آشنا شدید، می توانید به سراغ لانژ بلغاری بروید. البته این یکی را تنها در حالت درجا می توانید اجرا نمایید.

جهت انجام این حرکت، پای عقب قرار داده شده، می بایستی در ارتفاعی بالاتر از پای جلویی واقع شود، فرضا بر روی یک سطحی مانند نیمکت،البته بهتر است در ابتدا از سطوحی استفاده کنید که اختلاف ارتفاع کمتری را بوجود آورد و کم کم به سراغ یک سطح بلند تر بروید. پس از یک ست اجرای حرکت، خودتان تفاوت را در اعمال فشار به عضلات درگیر، احساس خواهید کرد. فرضا می توانید تکرارها را با پای راست، به شکل بلغاری پیش ببرید، سپس پای چپ، مجددا به پای راست برگشته ولیکن با اجرای لانژ به شکل مرسوم آن و مجددا پای چپ.

مطلبی که بایستی در خصوص حرکت لانژ در نظر داشته باشید این است که اگر فاصله پای جلویی و عقبی را به درستی قرار بدهید، خواهید توانست به صورتی همزمان، عضلات چهار سر و همسترینگ یا همان دوسر ران را به شکلی کاملا ماثر در تمرین درگیر کرده و به رشد تحریک نمایید.
همچنین این حرکت یکی از بهترین تمرین ها جهت فرم دهی عضلات نشیمنگاه بوده که مشکل افتادگی در این بخش را، به راحتی، پس از مدتی اجرا، می توان با استفاده از آن، رفع نمایید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *