پرورش عضلات چهار سر ران – بخش دهم

درودها بر شما، جهت اجرای انواع حرکت اسکوات، می توان یکسری از تکنیک ها را بکار گرفت، برای مثال تکنیک سوپرست های پیش خستگی و یا پس خستگی، اجرا جلو ران دستگاه تا ناتوانی، بلافاصله اجرای حرکت اسکوات مجددا تا ناتوانی، یا برعکس این رویه، که می شود پس خستگی، اسکوات تا ناتوانی، بلافاصله حرکت جلو ران دستگاه تا ناتوانی.

فرض بفرمایید که قصد اجرای اسکوات بوسیله یک جفت دمبل را دارید، دمبل ها را در دست گرفته و بر روی شانه های خود، چیزی مشابه با انتهای دامنه منفی حرکت پرس سرشانه دمبل موازی، با قرار گرفتن دمبل بر عضلات سرشانه، مهار می کنید. تکرارها را تا ناتوانی پیش برده، بدون درنگ وزنه ها را زمین گذاشته و به اجرای ایر اسکوات یا همان بشین پاشو می پردازید، این می شود یک درآپ ست که پمپاژ عمیق عضلانی را برای شما ایجاد خواهد نمود.

رویه دیگری که می توانید جهت ایجاد شوک به سیستم عصبی عضلانی در این حرکت استفاده کنید، جابجا نمودن عرض قرار دهی پاها در بین تکرارها بوده که تمرکز فشار را بر روی بخش های مختلف عضلات چهار سر ران، تغییر می دهد. برای مثال، اگر شما عرض قراردهی پاهای خود را به اندازه عرض شانه های خود قرار دهید، به راحتی متوجه می شوید که طول اجرای دامنه یک تکرار، نسبت به حالت قرار دهی پاها در حالت بازتر از عرض شانه، افزایش می یابد، یعنی در وضعیت اول، کمی اجرا تکرارها، سخت تر است، پس از این حالت کم عرض قرار دادن تکرارها را پیش برده، فرضا هر ۳ الی ۵ تکرار، کمی عرض قراردهی پاها را افزایش می دهید تا انتهای ست.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *