پرورش عضلات چهار سر ران – بخش پنجم

درودها بر شما، اگر توجه کرده باشید، در زمان اجرای دامنه منفی تکرارها در حرکت جلو ران دستگاه، به نوعی، فرد با یک احساس کاهش فشار بالقوه روبرو می شود، یعنی این نوع دستگاه ها، معمولا به گونه ای طراحی شده اند که دامنه منفی بسیار راحت انجام می شود و با حداقل نیروی اعمال شده بر عضلات چهار سر، این بخش از تکرار، پیش می رود، در اینجا است که می توان از تکنیک فشار منفی بهره برد.

جهت این روند حتما یک حریف تمرینی که نسبت به فشار اعمال شده کاملا آگاه باشد و نیروی منفی بیش از حد وارد نکند، بایستی شما را در پیشبرد تکنیک یاری رساند. دامنه مثبت با توان خودتان پیش می رود، در حین اجرای دامنه منفی، حریف تمرینی، یک نیرویی که مقدار آن با آزمون و خطا بدست آمده را، بر روی وزنه های دستگاه، در جهت همسو با جاذبه زمین اعمال کرده، به گونه ای که تو گویی به یکباره مقدار وزنه در بخش منفی تکرارها، افزایش می یابد.

میزان نیروی اعمال شده، نبایستی به شکلی باشد که موجبات آسیب دیدگی را فراهم آورد، چرا که عضلات چهار سر ران و تاندون های مربوطه، به این شکل، به شدت در معرض آسیب قرار خواهند گرفت، فقط باید در حدی باشد که به میزانی معقول بر بار تمرینی در دامنه منفی تکرارها، بی افزاید.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *