پرورش عضلات زیربغل – بخش بیست و یکم

درودها بر شما، حرکت دیگری که جهت ضخامت بخشیدن به عضلات زیربغل، بسیار مناسب بوده و حتی می تواند برای عزیزانی که دارای تقارن لازم در بخش های راست و چپ عضلات زیربغل خود نیستند، مورد استفاده قرار گیرد، زیربغل دمبل تک خم می باشد که ورزشکار مربوطه، هر سمت از این عضله را، به صورت مجزا، در طی یک ست تمرینی، بکار می گیرد.

این حرکت، نسبت به حرکاتی مشابه، همچون زیربغل هالتر خم و یا قایقی سیم کش، دارای مزیت هایی بوده که شامل، ایجاد انقباضی بیشتر در انتهای دامنه درگیری عضلات در بخش مثبت تکرارها، امکان اعمال کششی بیشتر در انتهای بخش منفی تکرارها، تمرکز بر سمت عضلات ضعیف و بکارگیری تکیه گاه جهت کاهش اعمال فشار ناخواسته، به ستون فقرات بوده که همگی در کنار یکدیگر، این حرکت را بر نمونه های مشابه، برتری می دهد.

همانند حرکات دیگر، شروع بخش مثبت تکرارها، با انقباض عضلات زیربغل جهت به عقب کشیدن کتف دستی که وزنه را در اختیار دارد، آغاز می شود. بالاتنه را با تکیه دادن دست مخالف، بر روی سطحی، آنچنان قرار دهید که تقریبا با زاویه ای ۶۰ الی ۷۰ درجه نسبت به زمین، قرار بگیرد، در این حالت، از نظر بیومکانیکی، هم توان شما جهت اعمال اضافه بار به عضلات هدف افزایش یافته و هم می توانید ایجاد انقباض و کشش را در عضلات زیربغل خود، بهینه نمایید. بر خی عزیزان، جهت شروع اجرای بخش مثبت تکرارها، با تاب دادن بالاتنه و استفاده از عضلات کناری شکم، سعی در جابجا سازی وزنه می نمایند که نشان از استفاده نمودن از وزنه ای بیش از حد توانشان، دارد.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *