پرورش عضلات زیربغل – بخش هفتم

درودها بر شما، در حین پیشروی در طول دامنه مثبت تکرارها، در اجرای بارفیکس در وضعیت مرسوم آن، یعنی گیرشی به عرض شانه ها و یا کمی بازتر، می بایستی سعی کنید آرنج های شما، در حین جمع شدن به سمت بدن، به سمت عقب نیز متمایل گردند تا به این شکل، بتوانید انقباضی درخور را به عضلات هدف، اعمال نمایید. در طی پیشروی در دامنه منفی تکرارها، آنقدر تنه حرکت می کند تا به نقطه ای قبل از باز شدن کامل آرنج ها رسیده و از قفل شدن آرنج، بپرهیزید، اگر دست ها را کاملا باز نمایید، کشش اعمال شده به عضلات زیربغل، به عضلات دوسر بازویی منتقل خواهد شد.

جهت اجرای بارفیکس، به منظور اینکه بتوانید توان بیشتری جهت اجرای تکرارها بدست آورید، یکی از راهکارهای اصلی، قراردهی عضلات کمکی در موقعیتی قوی تر خواهد بود، یعنی اجرای حرکت به صورت مچ برعکس، در این حالت است که بازوان شما، ساعدها، بخش پشتی سرشانه ها و حتی عضلات زیربغل شما، در موقعیتی بسیار قوی جهت پیشبرد تکرارها را در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت.
همچنین در اجرای بخش منفی تکرارها، عضلات زیربغل شما، در یک دامنه وسیع تر، کششی معقول را تحمل خواهند کرد که این نیز خود می تواند عاملی جهت افزایش روند رشد عضلات لاتسیموس دورسی شما، باشد.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *