تمرینات فول بادی، با دکتر استوپانی – بخش ششم

درودها بر شما، نوع دیگری از اجرای رویه فول بادی، ترکیب آن با تمرینات اسپلیت بوده که دکتر استوپانی توضیحات جامعی را در وبسایت شخصی خود در این خصوص ارائه کرده اند و ما اینجا نگاهی اجمالی به آن می اندازیم.

تصور بفرمایید که ورزشکاری علاقه مند ایجاد پمپاژ خونی بالا در عضلاتش در حین تمرین باشد که این امر ممکن است بوسیله فول بادی به شکل مرسوم آن به دلیل تعداد حرکات و ست های پایین برای هر عضله، مقدور نباشد. حال جهت رفع این موضوع، دکتر استوپانی پیشنهاد می کند که در هر جلسه، یک گروه عضلانی را انتخاب کرده و جهت تمرین آن، دو سه حرکت مختلف را برگزیده و برای هر حرکت، بین دو تا سه ست را تا ناتوانی اجرا نمایید. مابقی عضلات را با یک حرکت و حداکثر دو ست تا ناتوانی، در آن جلسه تمرین خواهید داد.
روز دیگر به سراغ یک گروه عضلانی دیگر رفته و همین رویه را جهت آن پیاده می نمایید. این نوع تمرین را اصطلاحا نوعی از فول بادی با فوکوس یا همان تمرکز کردن بر روی یک گروه عضلانی در طی یک جلسه تمرینی، گویند.

برای مثال عضلات سینه را در نظر بگیرید، سه حرکت پرس بالا سینه دمبل، پارالل و قفسه سینه دستگاه را هر کدام با دو ست تا ناتوانی پیش می برید، برای مابقی عضلات هم همانند توضیح داده شده، هر کدام یک حرکت و دو ست تا ناتوانی. در بخش بعدی، به مثال های عملی بیشتری در این خصوص خواهم پرداخت.

ادامه دارد…
استوار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *