تقویت عضلات ساعد

درود ها بر شما، جهت تقویت عضلات بخش ساعد، می توان رویه های مختلفی را در پیش گرفت، یکی از این روش ها، اعمال بار در دامنه منفی تکرارها بوده، به گونه ای که، فیبر عضلانی این بخش را، به صورتی بهینه، درگیر نموده و به رشد تحریک می نماید.

در حرکاتی همچون جلوبازو چکشی دمبل و یا جلو بازو دمبل جفت دست، وزنه ای را انتخاب نموده که به صورت مرسوم در رنج تکرارهای فرضا عدد ۱۰ الی ۱۲ به ناتوانی برسید. روند اجرای تکرارها به این ترتیب است که چه در چکشی و چه در جلو بازو دمبل، دامنه مثبت را به شکل مرسوم آن پیش برده، در زمان رسیدن به بخش بالای یک دامنه مثبت، مچ دست خود را آنچنان بچرخانید که کف دست شما، به سمت زمین قرار بگیرد، حال دامنه منفی را در هیمن وضعیت پیش ببرید. مجددا در تکرار بعدی، در ابتدای دامنه مثبت، مچ چرخیده و در وضعیت مرسوم آن حرکت قرار بگیرد، سپس در انتهای دامنه مثبت و شروع دامنه منفی، مچ ها را مجددا جهت اعمال فشار حداکثری به عضلات ساعد، بچرخانید.

این روند باعث خواهد شد که عضلات ساعد شما، با وزنه ای در بخش منفی تکرارها سروکار داشته باشند که مناسب حرکت چکشی و جلو بازو دمبل است و بار وارده برایشان تازگی داشته باشد. از این تکنیک استفاده برده و تاثیرات شگرف آن را مشاهده بفرمایید. از اجرای این حرکت بوسیله جلوبازو دمبل، دکنر جیم استوپانی به عنوان Zottman Curl یاد می کند و آن را یک حرکت بسیار ماثر در پرورش عضلات ساعد، می داند.
استوار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *