حرکت مکمل جهت فیبر عضلات بالای سینه

درودها بر شما، جدای از حرکات مرسوم تقویت کننده بخش بالایی فیبر عضلات سینه، حرکت پرس سینه در حالت قرارگیری مچ ها به شکلی معکوس، چه با استفاده از دمبل و یا هالتر و چه به صورت اجرای این حرکت در حالت شنای سوئدی و قرار دهی مچ ها در وضعیت معکوس، به شکلی بیومکانیکی، بر درگیری فیبر بخش بالایی عضلات سینه ای افزوده و می تواند مکمل مناسبی، جهت دیگر حرکات تقویت کننده این بخش باشد.

اجرا کردن این حرکت با استفاده از دمبل، نسبت به نمونه اجرا شده با هالتر و یا شنای سوئدی، دارای مزیت آزادی بیشتر حرکتی در مچ دست و مسیر جابجاسازی وزنه کاربردی بوده، به نحوی که ورزشکار می تواند در حین اجرای دامنه منفی، وزنه را علاوه بر طی نمودن یک مسیر روی به پایین، به شکلی مورب به کنارهای سینه منتقل نموده و در حین پرس نمودن به سمت بالا، مجددا در یک مسیر مورب، وزنه به سمت بالا و در مقابل خط دید ایشان، جابجا شود. همچنین، مچ دست ورزشکار، دارای یک آزادی عمل بیشتر بوده و می تواند در موقعیت راحت و بدون اعمال فشار بیش از حد، بر مفصل مچ قرار گرفته و ایمنی حرکت، افزایش یابد.

در حین اجرای دامنه منفی، عمل دم و در حین پرس نمودن وزنه، عمل بازدم را اجرا کنید. سعی نماید که از مماس شدن عضلات پشت بازو با پهلو ها جلوگیری کرده و به نوعی آرنجها را با یک زاویه تقریبا ۷۰ درجه نسبت به هم قرار داشته باشند تا از درگیری بخش های عضلات سه سربازویی و بخش جلویی سرشانه ها کاسته شده و بر کارکرد عضلات سینه ای، افزوده شود.

سلامت باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *