افزایش وزن توده عضلانی – بخش پنجم

درودها بر شما، یکی از عمده مشکلات موجود برای اغلب عزیزان ورزشکار، در راه افزایش وزن توده عضلانی، کمبود اشتهای لازم برای دریافت مواد غذایی و کالری مورد نیاز، جهت این امر، می باشد، چرا که در درجه اول، چه شما قصد افزایش وزن را داشته باشید، چه کاهش وزن، همه چیز به کالری دریافتی و تغذیه شما وابسته است، تمرین تنها یک محرک در این راه بوده و استراحت نیز یک نیاز و مکمل است.

برای مثال، فردی قصد افزایش وزن توده عضلانی را داشته که به صورت روزانه، برای رسیدن به این مهم، می بایستی فرضا ۳۰۰۰ کالری از منابع غذایی با کیفیت، دریافت نماید. ایشان سه وعده اصلی را که فرضا در مجموع ۲۰۰۰ کالری به ایشان می رساند را میل می کنند. برای وعده های دیگر که می بایستی ۱۰۰۰ کالری دیگر نیز تامین شود، اشتهای اندکی دارند، فرضا یکی از آن سه وعده را برای بعد از تمرین در نظر گرفته اند که معمولا افراد در آن لحظات، احساس گرسنگی می کنند ولیکن برای دیگر وعده ها، با کمبود اشتها روبرو هستند.

در اینجا باید فرد مجددا به مواد غذایی با چگالی کالری بالا برود، برای مثال؛ یک نوشیدنی تشکیل شده از شیر، موز، پودر نارگیل، دانه های کنجد و خشکباری آسیاب شده و خرما. یک چنین ترکیبی، هم بسیار خوش طعم بوده و هم در مقداری اندک، کالری بالایی را به فرد می رساند. حتی در صورت داشتن منابع مالی کافی، می شود به سراغ مکمل های وزن دهنده یا همان ویت گینر رفته و از آنها نیز بهره برد و آن وعده ها را بوسیله ترکیب ویت گینر با آب یا شیر، پر نمود.

ادامه دارد…
استوار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *