افزایش وزن توده عضلانی – بخش چهارم

درودها بر شما، این افزایش کالری دریافتی روزانه، که از نظر تئوری به میزان ۵۰۰ کالری افزون بر نیاز روزانه، به جهت افزایش وزن مورد نیاز است، ممکن است برای همه مناسب نباشد. فرضا شما دارای بدنی هستید که نرخ کالری سوزی بسیار بالایی دارد، معمولا به اینچنین تیپ بدنی، اکتومورف می گویند.

از سوی دیگر شاید همین مقدار ۵۰۰ کالری، برای فرد دیگری با سرعت سوخت و ساز مناسب، بسیار هم عالی باشد و یا برای فردی دیگر، کمی زیاد هم باشد. همه اینها را شما یا مربی شما، می بایستی با استفاده از آزمون و خطی، بدست آورید. در گذشته، بخش هایی از کتابچه تغذیه مایک منتزر را در این خصوص است، خدمتتان عرض کرده ام. برای سه روز پشت سر هم تمامی موارد را که به صورت روزانه میل می نمایید را یادداشت کرده، وزن تان را در روز اول سنجش کرده و پس از این سه روز، مجددا وزن بگیرید. اگر وزنتان ثابت بود، این مقدار کالری مناسب برای ثابت نگاه داشتن وزن شما به صورت روزانه می باشد، اگر کاهش داشت، پس کمتر از نیازتان میل می کنید و اگر افزایش داشت، مازاد بر نیاز، کالری دریافت می نمایید.

البته همین مقدار سه روز هم از فردی به فرد دیگر متفاوت است، برخی منابع هفت روز را پیشنهاد می کنند. برای اینکه نرخ افزایش وزن شما، به خصوص به هدف افزایش بافت عضلانی، به صورتی ثابت و مناسب، پیشروی داشته باشد، وعده های غذایی صبحانه و بلافاصله پس از تمرین، از مهمترین زمان های کالری رسانی به بدن می باشند. البته هستند منابعی که ذکر می کنند کالری دریافتی روزانه مهم است نه اینکه این کالری و درشت مغذی های مربوطه را کی دریافت می کنید، به شخصه و از روی تجربه، با این امر به شدت مخالف هستم…

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *