تکنیک سوپرست – بخش نهایی

درودها بر شما، انواع دیگری از اجرای رویه سوپرست وجود دارد که برخی از آنها به جهت افزایش نرخ کالری سوزی استفاده شده، برخی دیگر جهت ایجاد حداکثر آمادگی جسمانی و برخی هم جهت افزایش حجم تمرین بر روی نقاط ضعیف بدن از نظر توسعه عضلانی.

برای نوع اول می توان مواردی را ذکر کرد همچون تمرینات دایروی و نمونه هایی از این دست که فرضا شما عضلات سینه ای، زیربغل، چهارسر ران، همسترینگ و غیره را در غالب یک جاینت ست، پشت سر هم تمرین می دهید، فرضا پرس سینه دمبل مچ برعکس، زیربغل سیم کش قایقی، بلافاصله جلو ران دستگاه، سپس پشت ران دستگاه و الی آخر که در مجموع یک چرخه می شود و تحقیقاتی گسترده از ایجاد افزایش نرخ کالری سوزی به خصوص استفاده بدن از بافت چربی، بوسیله اجرای این نوع تمرین، پشتیبانی می کنند.

نوع بعدی که بی شباهت با مورد شرح داده شده نیست و جهت ایجاد آمادگی جسمانی بخصوص در ورزش کراس فیت و بدنسازی ورزشهای قدرتی رزمی همچون جودو و یا کشتی کاربرد دارد، مجددا چند حرکت معمولا چند مفصلی پشت سر هم ردیف شده و اجرا می شوند، برای مثال حرکت بارپی، بلافاصله بارفیکس با گیرش معمولی، سپس حرکت تراستر، پس از آن فیله کمری، بلافاصله حرکت شکم آویزان از میله بارفیکس و در نهایت فرضا یک دقیقه طناب زدن.

نوع آخر که در پرورش اندام کاربرد دارد و باعث می شود شما فرضا بتوانید بر روی عضلاتی کوچکتر با حجم بیشتر کارکنید فرضا شامل اجرای سوپرست های بر روی عضلات سینه با عضلات ساق پا، می باشد. برای مثال اجرای پرس بالا سینه دمبل سوپرست با ساق پا دستگاه و یا زیربغل سیم کش پول آور بعلاوه زیرشکم خلبانی و موارد از این دست.

امیدوارم که این راهنمای کلی، خدمتتان مفید واقع شود.
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *