فواصل میان وعده های غذایی – بخش شانزدهم

درودها بر شما، در خصوص مقدار کربوهیدرات مصرفی روزانه که در پست قبلی خدمتتان، عرض گردید، می بایستی این نکته اضافه شود که در روزهای کم کربو، اگر عادت داشته اید که در گذشته به صورت مرسوم نسبت به وزن بدنتان ۱ گرم یا کمتر کربوهیدرات دریافت کنید، در این حالت بهتر است ۰٫۲۵ گرم دریافت نماید، اگر بیشتر از ۱ گرم مصرف می نمودید، حال کربوهیدرات روزانه تان را به صورت ۰٫۵ گرم به ازاء هر پوند از وزن بدنتان، در نظر بگیرید.

در روزهای دریافت کربوهیدرات به مقدار متوسط، اگر در گذشته ۱ گرم از این درشت مغذی دریافت می کرده اید و یا کمتر از ۱ گرم، حال هدفتان دریافت ۰٫۵ گرم باشد، اگر هم به صورت مرسوم بیش از ۱ گرم کربو مصرف می نمودید، حال این مقدار را به حداکثر ۱ گرم در طول بازه هشت ساعته دریافت کالری، کاهش دهید.

برای روز پر کربو، دیگر این محدودیت وجود نداشته و با خیال راحت بین ۲ الی ۴ گرم کربوهیدرات را به ازاء هر پوند از وزن بدنتان، میل نمایید. همچنین در طول بازه روزه داری، همانگونه که خدمتتان عرض گردید، حداکثر مجاز به نوشیدن آب، چای و قهوه بوده که بدون هیچ ماده اضافی دیگر بایستی نوشیده شوند، حتی مجاز به استفاده از شیرین کننده های مصنوعی نبوده چرا که هورمون انسولین به برخی از آنها واکنش نشان داده و آن روند چربی سوزی مورد نظر، مختل خواهد شد.

ادامه دارد.
پیروز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *