بهترین رویه در پروش عضلات؟…بخش اول

درودها بر شما، یکی می فرماید که سوپرست بزن، دیگری می گوید؛ بهترین تکنیک درآپ ست است، آن یکی می فرماید که اصلا تکنیک ها بدرد نمی خورند، تنها ست را تا ناتوانی پیش ببر. دیگری می گوید اصلا نیاز به رسیدن به ناتوانی نیست و کلی دلیل و مدرک هم رو می کند.

یکی می گوید فقط فول بادی، دیگری می گوید اسپلیت کششی، فشاری و پا را اجرا کن که بهترین است، مربی دیگری می گوید بدن را به دو بخش بالاتنه و پایین تنه تقسیم کن و هر روز تمرینشان بده، دیگری می گوید یکروز در میان تمرین کن و الی آخر….

آرتورجونز، ابداع کننده رویه های تمرینی پر شدت که به نام ناتیلوس شناخته می شود، اعتقاد شدیدی به فول بادی از نوع پیش خستگی آن هم به صورت یکروز درمیان داشت. مایک منتزر که در مکتب او درس خوانده بود، اعتقادی به فول بادی نداشت، تنها به قدر فراوانی از تکنیک پیش خستگی بهره می برد و برخی اوقات هر گروه عضلانی را هر ده روز یکبار با شدتی فوق تصور، تمرین می داد.

دوریان یتس که به نوعی درس آموخته این بزرگان بود، اعتقادی به پیش خستگی نداشت و آن را مناسب افزایش حجم عضلات نمی دانست. رونی کلمن هر گروه عضلانی را هفته ای دوبار تمرین می داد، شواتزنگر هر گروه را سه بار….
با این همه تنوع، حق با کدام یک از این بزرگان ورزش پرورش اندام است و بهترین روش کدامیک است…؟

ادامه دارد….
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *