رویکردی عملی، در خصوص مکمل های غذایی – بخش دوازده ام

درودها بر شما، در دنیای تغذیه ورزشی، بیشمار مکمل های غذایی وجود دارند، یعنی بغییر از مواردی که خدمتتان عرض شد، صدها مکمل مختلف در بازار عرضه شده و همگی ادعا ایجاد بهترین نتیجه را برای کاربر، دارند.

فرضا همین مکمل های ویت گینری که خدمتتان عرض شد، برخی از برند ها و حتی فروشندگان آنها ادعای چنین و چنان دارند که فرضا با مصرف این مکمل ۵ کیلویی، حداقل ۶ کیلو بر وزن شما افزوده می شود، کاربر ساده دل هم نیز قبول نموده و تن به خرید آن محصول به امید دستیابی به وعده وعید های داده شده رفته و هزینه هنگفتی روی دست خودش می گذارد، کسی نیست به ایشان گوشزد نماید که چطور ممکن است شما با میل نمودن یک کیلو پروتئین، دو کیلو بر وزنتان افزوده شود، اگر سیمان هم خورده بودید، حداکثر یک کیلو بر وزنتان افزوده شده بود، نه بیشتر.

البته داستان مکمل هایی همچون کراتین متفاوت است، چرا که این ماده موجب احتباس آب در سلول عضلانی شده، به همین علت فرضا با مصرف ۵۰۰ گرم از آن، ۵ کیلو افزایش وزن را ترازو به شما نشان می دهد.
یا مکمل های چربی سوزی که ادعا می کنند چندین کیلوگرم از بافت چربی شما را خواهند سوزاند، کاربر هم بدون اختیار کردن یک رژیم کاهش وزن، به سراغ آنها رفته، هزینه کرده و در نهایت هیچ چیز عایدش نمی شود.

ادامه دارد…
شادمان باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *