رویکردی عملی، در خصوص مکمل های غذایی – بخش دهم

درودها بر شما، در خصوص کافئین، برخی منابع مقدار ۲۰۰ میلی گرم از آن را، در فاصله زمانی ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از تمرین و به همین میزان قبل از وعده های غذایی اصلی، بخصوص در دوران رژیم کاهش وزن، پیشنهاد، می کنند.

استفاده از این ماده قبل از یک جلسه تمرینی باعث خواهد شد که قدری اکسیژن گیری عضلات و قدرت انقباض ماهیچه ای افزایش یابد، نرخ هوشیاری و تمرکز در تمرین ارتقاء یافته و سرعت سوخت و ساز بخصوص سوخت و ساز بافت چربی، به صورتی چشمگیر، افزایش نشان دهد. حتی برخی منابع ذکر می کنند که این ماده باعث می شود، بدن فرد بخصوص در دوران کاهش حجم بافت چربی، از تمایل داشتن به سوخت کربوهیدرات، قدری به سوزاندن بافت های چربی ذخیره شده، متمایل گردد که این امر فرد را در رسیدن به اهداف مربوطه، یاری می رساند و تا حدودی تاثیرات آنتی کاتابولیسم یا جلوگیری کننده از کاهش حجم توده عضلانی نیز دارد.

معمولا توصیه می شود که در کنار کراتین مصرف نشود، چرا که عملکرد کراتین به گونه ای با احتباس آب درون سلول ماهیچه ای مرتبط بوده، در حالی که کافئین خاصیت مدر داشته و از درصد احتباس آب در بدن، می کاهد.
یک فنجان قهوه غلیظ، البته بسته به نوع قهوه استفاده شده، بین ۱۶۰ الی ۲۰۰ میلی گرم کافئین، دارد. خاصیت دیگر این ماده که در دوران رژیم کات مفید واقع می شود و گزینه ای است جهت قبل از میل نمودن یک وعده غذایی، تاثیرات کاهش اشتهای آن بوده که می تواند امری مفید، بخصوص در این دوران باشد.

ادامه دارد…
موفق و شادمان باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *