رویکردی عملی، در خصوص مکمل های غذایی – بخش نهم

درودها بر شما، در خصوص مکمل های تقویت کننده کارایی و به صورت کلی، برخی از مکمل های غذایی پر مصرف، همانند گلوتامین، کافئین، کراتین، نکاتی وجود دارد که در اینجا با یکدیگر، بررسی می نماییم.

از دیر باز، اعتقاد بر این امر بوده که آمینو اسید گلوتامین، باعث تقویت سیستم ایمنی شده، به نوعی بر علیه عملکرد کاتابولیسم هورمون کورتیزول عمل کرده و باعث افزایش ترشح هورمون رشد، می شود، هرچند تحقیقاتی امروزه صورت گرفته که این گفته ها و اثرات را رد می کنند، ولیکن به شخصه، چون فردی عملگرا هستم، توصیه می نمایم که خودتان تاثیرات این مکمل را بر بدنتان، به صورتی عملی تجربه نمایید و در طی بازه ای فرضا سه ماه، بررسی کنید که آیا این مکمل مناسب شما می باشد یا خیر.

می توانید ۵ گرم گلوتامین را در وعده صبح ناشتا، ۵ گرم قبل و بلافاصله پس از تمرین و ۵ گرم را نیز قبل از خواب، میل بفرمایید. در کنار این مکمل نیز می توانید از به نوعی یار دیرینه آن، یعنی کراتین بهره برده، چرا که از همان دیرباز اعتقاد به مصرف این دو با یکدیگر بوده، چرا که ورزشکاران، متوجه شده بودند در زمان استفاده این دو در کنار هم، به نوعی تاثیرات یکدیگر را تقویت می نمایند.
امروزه کاملا مشخص شده است که کراتین نیاز به بارگیری نداشته و تنها ۵ گرم از آن، جهت قبل و بلافاصله پس از تمرین، کفایت می نماید. کراتین را به همراه آب فراوان استفاده نموده و در وعده بعد از تمرین، حتما در کنار گلوکز یا همان قند ساده، بکار گرفته شود که میزان این قند از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *