زیر و بم های کاهش بافت چربی – بخش سوم

درودها بر شما، اشتباه بارزی که عزیزان ورزشکار، در دوران رژیم کاهش وزن مرتکب آن می شوند، عدم رساندن میزان کافی از کربوهیدرات به بدن بوده، لذا ذخائر گلیکوژن بدن، پس از یک جلسه تمرینی، به درستی بازیابی نشده و به نوعی بدن بعد از جلسه تمرینی، به صورتی کامل، رویه ریکاوری را پشت سر نمی گذارد. با این اوصاف، در جلسه بعدی، به سرعت احساس ضعف به سراغ ورزشکار آمده، توان ایشان رو به افول گذاشته و عضلات به درستی بوسیله جریان خون پمپاژ نمی شوند. همه اینها به راحتی بدن را به روند کاتابولیسم بافت عضلانی هدایت نموده که به نوعی همان تمرین زدگی می باشد.

در کنار این مورد، وسواس در کاهش بیش از حد چربی ها، بخصوص چربی های سالم برای عزیزانی که یک رژیم کاهش وزن را رعایت می کنند، رخ می دهد. بدن آدمی برای اینکه به درستی بتواند هورمونی مانند تستوسترون را تولید کند که به نوعی هورمون اصلی بدن آقایان بوده و هم در بدن بانوان می بایستی به میزان مشخصی تولید گردد، نیاز به کلسترول دارد، چرا که این ماده پیش نیاز ساخت تستوسترون می باشد.

یکی از دلایل کاهش قدرت در زمان رعایت رژیم های کاهش وزن به صورتی افراطی، همین محروم کردن بدن از چربی های سالم بوده، در پی آن سطح هورمون آنابولیزان، آندروژنیک تستوسترون به ششششدت کاهش یافته و از نتایج آن، کاهش شدید حجم توده عضلانی و قدرت ماهیچه ای، می باشد.

ادامه دارد….
استوار و پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *