هدف از به ناتوانی رساندن عضلات در تمرین…

درود بر شما، علت اصلی به ناتوانی رساندن عضلات در ستهای تمرینی، وادار کردن عضله به رشد البته در کنار رعایت استراحت و تغذیه صحیح است.

زمانی که شما در یک ست تمرینی عضلات را تا ناتوانی و یا فراتر از ناتوانی پیش می برید، عضلات درگیر با اعمال بار و کارکردی جدید رو در رو می شوند و برای اینکه بتوانند از پس آن برایند، رویه افزایش توده و قوای عضلانی را پیش می گیرند.

پس عضلات را بایستی وادار به رشد کرد، حال هر فرد پتانسیلهای ژنتیکی ای دارد که جهت به حداکثر رساندن حجم و قوای عضلانی می تواند به آن دست یابد. این پتانسیل حداکثری اغلب اوقات با ضعفهایی در تمرین، تغذیه و استراحت، به آن لطمه وارد می شود، برای مثال فردی که بیش از ۱۵ ست تمرینی را جهت عضلات سرشانه خود در نظر می گیرد، این گروه عضلانی را به مرور دچار تمرین زدگی و افت حجم و قوای عضلانی می کند، البته در مجلات و رسانه ها به وفور برنامه های به ظاهر منسوب به قهرمانان این رشته را مشاهده فرموده اید که چندین ست تمرینی برای یک عضله کوچک بکار می گیرند و در عین حال از بدنی شاداب و پر انرژی برخوردار هستند، البته این کاملا ظاهر امر می باشد و در پس پرده ماجراهای پیچیده بسیار وجود دارد که تن آدمی را به مرور به فرسودگی زودرس و چه بسیار مرگ زود هنگام بکشاند.

در روزهای آینده مجددا به مبحث تکنیکهای شدت دهنده در تمرینات خواهم پرداخت تا از حجم و کمیت تمرینی خود با کمک آنها کاسته و بر کیفیت تمریناتتان بی افزایید.

استوار باشید.
موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *