زیر و بم های کاهش بافت چربی – بخش دوم

درودها بر شما، معمولا عزیزانی که به رعایت یک رژیم کاهش وزن می پردازند، از مصرف کربوهیدرات ها و چربی های سالم، وحشت دارند. همین امر باعث خواهد شد که روند این کاهش وزن بافت چربی، به نوعی مختل شده و رسیدن به اهداف مربوطه، بسیار سخت و شاید غیر ممکن گردد.

بایستی در نظر داشت که بدن آدمی، جهت کارکرد صحیح، نیاز به هر سه درشت مغذی پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها، در رژیم غذایی روزانه داشته، به گونه ای که هم فرآیند هضم، جذب و سوخت رسانی از طریق منابع غذایی به درستی صورت پذیرد، هم تا جای ممکن بدن به سمت سوزاندن بافت چربی ذخیره شده، گرایش پیدا کند، هم عضلاتی که کلی برای پرورش آنها زحمت کشیده شده، حفظ شود و هم انرژی و سوخت مورد نیاز جهت اجرای تمرینات، در دسترس قرار گیرد و در نهایت ارگانیسم کلی بدن، بتواند به درستی به کارکرد خود بپردازد.

برای مثال، افراد چه پرورش کار چه افراد عادی، اغلب کربوهیدرات خود را در رژیم کاهش وزن، بسیار محدود می کنند، این یکی از موارد است که بدن را وادار می کند به سرعت راحت ترین راه را جهت تامین سوخت که همان حمله به بافت ماهیچه ای بوده، در پیش گرفته، به زبان ساده، عضلات را به اجزای سازنده آنها که آمینو اسید ها می باشند، تجزیه کرده و آمینو ها را به گلوکز مبدل سازد و در نهایت به عنوان سوخت، مصرف نماید، خوب این یعنی خدا حافظی با توده عضلانی….

ادامه دارد…
پیروز و شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *