زیر و بم های کاهش بافت چربی – بخش اول

درودها بر شما. زمانی که به قصد کاهش بافت چربی، به رعایت یک رژیم غذایی کاهش وزن می پردازید و در کنارش از تمرینات بدنسازی شامل هوازی و بی هوازی بهره می برید، بایستی دقت نمایید که آیا واقعا بدن در حال استفاده کردن از بافت چربی ذخیره شده به جهت تامین سوخت می باشد یا اینکه راه راحت تر را که حمله به بافت عضلانی می باشد، در پیش گرفته و در حال تخریب بافت ماهیچه ای و تبدیل آن به انرژی است، یعنی عضلاتی که شما برای کسب آنها، بی نهایت زحمت کشیده اید، به راحتی در حال از دست رفت، هستند.

ابتدا بایستی به مرور، بهترین رویه رعایت رژیم غذایی را برای بدن خود، بیابید. برای مثال، با در نظر گرفتن اینکه شما یک مصرف کالری منفی را به میزان ۵۰۰ کالری کمتر از مقداری که در روز می سوزانید، در پیش گرفته اید، آیا بدن شما به رعایت ۶۰ درصد کربوهیدرات، ۱۵ درصد چربی و ۲۵ درصد پروتئین از این کالری دریافتی روزانه، نیاز دارد یا اینکه مثلا باید ۵۵ الی ۶۰ درصد پروتئین، ۲۵ درصد کربوهیدرات و مابقی از چربی، تامین شود، یعنی به زبان ساده ببینیم بدنمان برای تامین سوخت، بیشتر به منابع کربوهیدراتی وابسته است یا پروتئینی که این مورد به ژنتیک فرد بستگی داشته و از فردی به فرد دیگر، متغییر است.

خیلی از عزیزانی که در رژیم کاهش وزن بسر می برند، شکایت دارند که در حال از دست دادن شدید و سریع بافت عضلانی هستند، بدن آنها به درستی میان جلسات تمرینی ریکاوری نکرده و قدرت بدنی آنها به شدت رو به افول گذاشته است. به رژیم غذایی ایشان نگاهی که می اندازی، می بینی که کلا از پروتئین ها تشکیل شده و دو درشت مغزی دیگر کلا تعطیل هستند….خوب این هم می شود نتیجه اش.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *