کاهش کمیت، افزایش کیفیت – بخش نهم

درودها بر شما، تصور بفرمایید که قصد تمرین دادن عضلات بازویی را دارید، دوسر و سه سر بازو. برای عضلات دوسر بازو، اگر تمریناتتان بر اساس تقسیمات تمرینی یا همان اسپلیت باشد که بدن را به بخش های جداگانه تقسیم نموده و در روزهای جداگانه ای تمرین می دهید، حرکات جلو بازو دمبل نشسته میز شیب دار، جلو بازو سیم کش ایستاده و جلو بازو دمبل تک خم را، فرضا در نظر دارید، برای سه سر بازویی نیز، پشت بازو طناب، پشت بازو شنای دست الماسی و پشت بازو دمبل کیک بک.

در حرکت اول جلو بازو دمبل میز شیب دار، از هر سه تکنیک نام برده شده، می توان استفاده نمود، می شود، دمبل هایی نسبتا سنگین انتخاب نمود و از همان ابتدای شروع ست، تکرارها را به صورت کمکی اجرا کرد و یا می شود با توان خودتان، با استفاده از دمبلی به نسبت سبکتر، تا ناتوانی پیش رفت، سپس چند تکرار کمکی اجرا کرد، می شود انواع درآپ ست ها را بکار برد و یا از استراحت و توقف های ۱۰ ثانیه ای، ۱۵ و ۲۰ ثانیه ای بهره برد.

برای حرکت بعدی که جلو بازو سیم کش ایستاده باشد، فرضا به راحتی می توان تکنیک درآپ ست را بکار گرفت و پمپاژ عظیمی از خون را در عضله درگیر، ایجاد کرد. به همین ترتیب، بکار گیری استراحت و توقف نیز، در این حرکت، به راحتی قابل اجرا است. جهت حرکت آخر برای عضله دو سر بازویی، می توان با یک دست تتان به دست دیگرتان در اجرا حرکت کمک نموده و تکنیک تکرارهای کمکی را به اجرا گذاشت.
خاطرتان باشد که هرچه بر شدت تمرین خود می افزایید، حتما بایستی از مقدار آن بکاهید.

ادامه دارد…
استوار و سرافراز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *