کاهش کمیت، افزایش کیفیت – بخش ششم

درودها بر شما، به تدریج که بر سابقه تمرینی شما، افزوده می شود و به دنبال آن، قدرت تمرکز بر تمرین و عضله تحت فشار قرار گرفته در حین یک ست که قرار است در آن تا ناتوانی پیش روی نمایید، افزوده شده و در پی آن، خواهید توانست که به درستی از تکنیک های شدت دهنده تمرین، بهره برده و چه بسا، ست تمرینی را تا فراتر از ناتوانی، پیش ببرید.

در اینجا و با داشتن سابقه تمرینی ای درخور، شما دیگر می توانید درصد بیشتری از فیبر عضلانی ماهیچه درگیر در تمرین را، در طی یک ست، بکار گرفته و به رشد تحریک نمایید، همین امر موجب خواهد شد که بتوانید یک جلسه تمرینی را با کمیتی کاهش یافته و در عین حال، کیفیتی حداکثری، پیش ببرید. دوریان یتس، در خاطرات دوران ورزشی اش ذکر می کند که، در مدت کوتاهی که تجربه تمرین با مایک منتزر را داشته، برای عضله دو سر بازویی، تنها یک حرکت و یک ست تا فراتر از ناتوانی را، در پیش می گرفته است، یک ست از جلو بازو دستگاه لاری از نوع ماشین ناتیلوس که به گونه ای حساب شده، بخش منفی تکرارها را، برای ورزشکار بسیار طاقت فرسا نموده و اشک آدمی را در می آورد. جدای از این که این یک ست با استفاده از چند تکرار کمکی و تکرار های نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی نیز، تکمیل می شده است.

خوب در حقیقت، همین یک ست با این چنین شدتی، برای تحریک عضله دو سر بازوی به رشد، کفایت می کند و صد البته اجرای آن، کار هر کسی نیست…

ادامه دارد…
موفق و سعادتمند باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *