انقباض ایزومتریک جهت عضلات دوسر بازویی

درود بر شما، در گذشته بارها در پستهای مختلف، بر روی حرکات ایزومتریک و مزایای استفاده از آنها، خدمتتان مطلب ارائه کرده ام، در اینجا قصد دارم دو نمونه خاص از این تمرینات را جهت عضلات دو سربازویی و عضلات ساعد، شرح دهم.

برای اعمال حداکثر فشار بر روی عضلات دوسر بازویی، روشهای مختلفی وجود دارد، یکی از همین روشها، ایجاد انقباض های ایزومتریک می باشد. تصور کنید قصد اجرای حرکات مربوط به عضلات جلوبازو را دارید، حرکاتی که کف دستان شما به سمت بالا قرار دارد (یعنی حرکاتی بغییر از جلوبازو چکشی و یا حرکت ساعد که در اولی کف دستها به سمت هم بوده و در دومی کف دستها به سمت زمین است). پس از اینکه تکرار ها را تا ناتوانی پیش بردید، بدون اتلاف وقت به سراغ میله بارفیکس رفته و مانند حالت نشان داده شده در تصویر یک، با قرار گرفتن استخوان ساعد و بازو در زاویه ۹۰ درجه نسبت به هم، هر چقدر در توان دارید خود را در این موقعیت نگاه دارید، پس از اجرا، از شدت پمپاژ عضلا درگیر شگفت زده خواهید شد.

تصویر شماره یک

حال تصور کنید حرکاتی مانند جلوبازو چکشی را با دمبل و یا با دستگاه لاری با گرفتن دسته های موازی و یا با اتصال طناب به سیم کش، اجرا کرده اید، پس از رسیدن به ناتوانی، به سراغ میله بارفیکس مطابق با تصویر شماره ۲ رفته و مجددا تا آنجا که در توان دارید خود را در این موقعیت نگاه دارید.

تصویر شماره دو (این حالت را می توانید با گرفتن دسته های موازی میله بارفیکس نیز، ایجاد کنید)

حتی می شود در این بخش ایزومتریک به راحتی از تکنیک استراحت و توقف بهره برد، یعنی پس از رسیدن به ناتوانی، ۱۰ ثانیه استراحت کرده و مجددا بدن را در وضعیت مورد نظر، معلق از میله بارفیکس حفظ کنید.
امیدوارم این رویه برای شما نیز مفید واقع شود.

پاینده و استوار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *