حرکات و ست های تمام کننده – بخش دوم

درود ها بر شما، برای یک چنین رویه ای، می توان از انواع حرکات مختلفی بهره برد. برای مثال جهت عضلات سینه، حرکات قفسه سینه با استفاده از دستگاه باترفلای یا پک داک و انواع کراس اور، استفاده کرد.

جهت عضلات لاتسیموس دورسی، بهره گیری از حرکت لت سیم کش، به صورت تک دست، به نحوی که یک دستگیره را بر روی سیم کش مربوطه قرار دهید و به صورت تک دست به اجرای حرکت بپردازید به گونه ای که در انتهای دامنه مثبت تکرارها، زمانی که سمت در حال تمرین، کاملا مستقل از سمت دیگر، منقبض شده و دستگیره را تا جای ممکن به درون بدن بکشید و موجب انقباض شدید عضلانی گردید، درصد درگیری فیبر عضلات لاتسیموس دورسی را، در آن سمت که در حال اجرای تمرین هستید، به حداکثر خود خواهید رساند.

اجرای تک دست این حرکت نیز، به شما این امکان را خواهد داد که در انتهای دامنه منفی تکرارها، کشش بسیار مناسبی را بر روی عضلات درگیر اعمال نمایید.

در حین تمرین عضلات سینه و بکارگیری حرکتی مانند کراس اور سیم کش، همانطور که قبلا نیز شرح داده ام، در انتهای دامنه مثبت تکرارها، دست ها را به صورت ضربدری از یکدیگر عبور داده تا به این شکل هم بر دامنه حرکت بی افزایید و هم مقدار انقباض ماهیچه ای را به حداکثر میزان خود برسانید.

ادامه دارد…
موفق باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *