عبور از سد ذهنی، تنها با یک ست – بخش اول

درودها بر شما، به شخصه بارها در خصوص سد ذهنی و عبور از آن، خدمتتان مطلب ارائه کرده ام. همچنین صدها بار بر روی حفظ کردن تمرین با حداقل تعداد ست و حرکات و بالا نگاه داشتن کیفیت تمرینی، تاکید داشته و دارم. اکنون قصد دارم یک ریزه کاری دیگری را جهت عبور از مواردی مانند توقف در افزایش تعداد تکرارها، با یک مقدار وزنه مشخص که معمولا در تمرین بکار می برید، با شما درمیان بگذارم.

معمولا افراد پس از مدتی تمرین، زمانی که کمی سابقه کسب می نمایند، اگر به درستی و به صورت مداوم اصل اضافه بار را رعایت نموده باشند، به نقطه ای خواهند رسید که فرضا اگر بخواهند با یک مقدار وزنه ثابت، تعداد تکرار بیشتری را، حتی یک تکرار، نسبت به جلسه قبلی تمرین خود بکار برند، از اجرای آن عاجز خواهند بود، یعنی هر چه تلاش می کنند و زور می زنند، تعداد تکرار بیشتر نمی شود که نمی شود.

حال بایستی مجددا خاطر نشان سازم که این یک سد ذهنی است، یعنی ذهن بر قوای فیزیکی شما، غلبه کرده و نمی گذارد شما پتانسیل واقعی خود را در تمرین آشکار نمایید. یک ریزه کاری برای عبور از این موضوع، این مطلب می باشد که کلا، از همان قبل از شروع تمرین، حتی شده روی کاغذ، بنویسید که برای فرضا عضلات سینه، یک ست تمرینی بیشتر نخواهید داشت، یک ست!!! نه بیشتر. به این شکل خود را وادار خواهید کرد که هرچه را دارید به همین یک ست بدهید، پس از گرم کردن کلی و تخصصی عضلات، به سراغ مقدار وزنه و ست اصلی رفته، با تمرکز بر این موضوع که دیگر هر گلی در این ست زدید، به سر خودتان زده اید وارد گود شوید….

تصور کنید که آینده ای در کار نیست، همه چیز در همین لحظه و همین یک ست ختم می شود، جوری به این تمرین نگاه کنید که تو گویی آخرین جلسه تمرینی عمرتان است…..خواهید دید که انفجار اراده و قدرت و توان بدنی رخ خواهد داد، این امر را امتحان کنید، به شما قول می دهم که از نتیجه آن شگفت زده شوید.

ادامه دارد…
استوار و شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *