نظم، فاصله بین رویاها و واقعیت…

درود بر شما، زمانی که قصد اجرای تمرینات بدنسازی خواه بصورت تخصصی جهت یک رشته ورزشی خاص خواه بصورت ورزش پرورش اندام، دارید، بایستی این مطلب را در نظر داشته باشید که زندگی و برنامه روزانه خود را منظم کنید. برای مثال سر ساعت خاصی وعده های غذایی داشته باشید، سر ساعت به تمرینات بپردازید، شبها حداکثر تا ساعت ۱۱ شب بیدار باشید( البته افرادی که کسب و کارشان بصورت شیفتی و یا شب کاری می باشد بایستی تنظیم برنامه ای مختص به شرایط زندگی خودشان داشته باشند) و حداقل شبها ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید و مواردی از این دست.

بدون داشتن نظم در هیچ ورزشی موفق نخواهید شد بخصوص در پرورش اندام، حال می خواهد بهترین رژیم غذایی، بهترین تمرین و بهترین ژنتیک عالم را داشته باشید…..شب زنده داری و تا نیمه شب پای تلویزیون نشستن و فوتبال دیدن کار بدنساز جماعت نیست….همین امر به ظاهر ساده به شدت به ترشح هورمونهای آنابولیزان در بدن شما لطمه وارد می سازد.

حتما شنیده اید که بدنسازی و بصورت تخصصی ورزش پرورش اندام تلاش و نظمی ۲۴ ساعته جهت تمام روزهای سال را می طلبد، پس منظم باشید.

سربلند و پاینده باشید.

قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. سلام کسانی که شیفتی کار میکنند این ورزش رو پس باید بزارن کنار؟
    اخه گاهی شبها خواب نداریم و روز بعدش هم تا ظهر باید بخوابیم
    شما نظرتون چیه بدنسازی رو بزاریم کنار؟

    • درودها بر شما علی خان، خیر، چرا بایستی این کار را بکنید؟ تنها باید نیازهای یک بدن ورزشکار را بتوانید تامین کنید، بدن شما نیز به مرور به شرایطی که با آن مواجه می شود عادت خواهد کرد، منتها حتما همانطور که خدمتتان عرض شد، استراحت، تغذیه و تمرین باید با توجه به زبان بدن و نیازهایی که دارد، صورت پذیرد. پاینده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *