داستان یک مبتدی – بخش اول

درود بر شما، حدودا ۲۰ سال پیش، زمانی که تازه پا به عرصه این ورزش گذاشته بودم، چه در زمان تمرین و چه در خصوص تغذیه، اشتباهات فراوانی داشتم، اشتباهاتی که برخی از آنها، منجر به آسیب دیدگی هایی شد که برخی، هنوز با من پابرجا مانده و با هم مانند یک رفیق دیرینه شده ایم.

در آن دوران، متاسفانه کسی در محیط باشگاه وجود نداشت که به بنده و دیگر دوستان، فرضا نحوه اجرای صحیح ددلیفت را آموزش دهد، نتیجه آن هم وارد آمدن آسیب به دیسک بین مهره ای ستون فقرات شد. یا اینکه کسی نبود که به درستی از تغذیه سر در بیاورد. البته بودند بزرگوارانی مانند جناب سعدون حیدری که کاملا با زیر و بم این ورزش آشنای داشته اند ولی از دسترس بنده، خارج بودند، برایشان آرزوی طول عمری همراه با سلامتی را دارم.

باری، به عنوان یک تازه کار یا همان مبتدی، مواردی وجود دارد که هر عزیزی تازه به این ورزش وارد شده، می بایستی کاملا در یادگیری آنها، کوشا باشد. همین یادگیری و جستجو به دنبال منابع علمی صحیح، خود می تواند زیربنای دانش بدنسازی فرد را، چه در زمینه تغذیه و چه در علم تمرین، افزایش دهد. اکثر عزیزان مبتدی در این ورزش، با هدف کسب بدنی عضلانی و تنومند وارد این عرصه می شوند، عکس های موجود در رسانه های جمعی، مربوط به ورزشکاران تراز اول نیز، ذهنیتی تقریبا کاذب را برای این دوستان مبتدی ایجاد کرده است که اکثرا تصور می کنند با چند ماه تمرین و یا حداکثر یکی دوسال وزنه زدن، می توانند صاحب یک چنین عضلات تو در تویی شوند، غافل از اینکه این قصه بسیار طولانی تر از اینها است…

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *