کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش نوزدهم

درود بر شما، تفاوت عمده ای که میان دو حرکت Pull Up و Chin Up وجود دارد، در قرار گیری عضلات دوسر بازویی، در موقعیتی قوی تر جهت اعمال نیرو و یاری رسانی به عضلات پشت جهت اجرای حرکت، در Chin Up، می باشد. خوب این خودش از مزایای این حرکت می باشد، چرا که می تواند به شما این امکان را بدهد که با شدت بیشتری بر عضلات پشت، اعمال بار نمایید و عضلات مربوطه را تا حد زیادی به رشد، تحریک نمایید.

همچنین در انتهای دامنه مثبت هر تکرار، به گونه ای بدن ورزشکار را در بیومکانیکی خاص قرار داده تا بتواند با شدت بیشتری، در عضلات لاتسیموس دورسی، انقباض داشته باشد، همین عوامل دست در دست یکدیگر داده و به ورزشکار توانایی بیشتری در اجرای حرکت، نسبت به نمونه Pull Up، می بخشد.

تفاوت های Chin Ups و Pull Ups

در Pull Up، قدری از کارکرد عضلات دوسربازویی کاسته شده و برای همین، به نسبت، اجرای حرکت کمی سخت تر می شود، تو گویی وزن بدن افزایش یافته است، همچنین در انتهای دامنه مثبت تکرارها، نمی توان همانند دیگر نمونه اجرای حرکت، بر عضلات پشت، انقباض اعمال کرد، با این اوصاف، این حرکت نیز یکی از بهترین حرکات پهنا بخش به عضلات بالای پشت می باشد.

تفاوت های Chin Up و Pull Up

البته نمونه دیگر این حرکت، قرار دهی دستها روی دستگیره های موازی سکوی بارفیکس بوده که معمولا چنین امکاناتی در منزل وجود ندارد، ولی اگر در محیطی مانند پارکهای دارای تجهیزات ورزشی اینچنینی، به ورزش می پردازید، می توانید از آن هم استفاده کرده و عضلات را از عادت کردن به روند اجرایی، برهانید.
این حرکات را به شخصه، در جلسات تمرینی متناوب، با یکدیگر جابجا و تعویض می نماید و در هر جلسه تنها از یک نمونه استفاده می کنم. روند اجرایی ام مشابه حرکات دیگر می باشد، ضمن اینکه از تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی و در نهایت، اعمال انقباض ایزومتریک نیز، غافل نمی شوم.

ادامه دارد…
استوار باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *