کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش بیستم

درود بر شما، در گذشته نیز ذکر کرده ام، حرکاتی که در آنها، بار تمرینی از بالای سر به سمت بدن کشیده می شوند یا تنه در مسیری مستقیم به سمت بالا کشیده می شود، مانند انواع بارفیکس (البته انواع دست باز این گونه حرکات، آنطور که که اکثر ورزشکاران تصور می کنند، به عضلات لاتسیموس دورسی، فشار لازم را وارد نمی کنند، که البته این مطلب نیز در گذشته به تفصیل شرح داده شده است)، حرکات کشش سیم کش لت و حرکاتی مانند پول آورها، که بار تمرینی در مسیری نیم دایره ای به سمت جلوی بدن، حرکت داده می شود، همگی، به زبان ساده، حرکاتی پهنا بخش به عضلات پشت، هستند.

از سوی دیگر، حرکاتی مانند انواع روینگ ها یا همان حرکات قایقی، به عضلات مربوطه، ضخامت بخشیده و از نمای جانبی به بدن، پهنا می بخشند. حال با این اوصاف و استفاده از وزن بدن، می توان به اجرای کشش معکوس یا همان بارفیکس استرالیایی پرداخت که آناتومی حرکتی آن را، در ماه های گذشته، خدمتتان شرح داده ام. همچنین می توان این حرکت را با کیفیتی بسیار بالا، با استفاده از تی آر ایکس، اجرا کرده و عضلات را تا عمق فیبر ماهیچه ای آنها، به رشد تحریک کرد.

آموزش حرکت کشش معکوس یا همان بارفیکس استرالیایی

در این حرکات نیز، پس از رسیدن به ناتوانی، تعداد تکرارها را در عدد مورد نظرتان ضرب کرده مانند دیگر تمرینات، سعی نماید به تعداد تکرار مربوطه، البته با ریتم و اسلوب صحیح حرکتی، نائل شوید.

در اینجا، انقباض نهایی در انتهای دامنه مثبت هر تکرار، از مهمترین واجبات حرکتی، می باشد، یعنی شما بایستی حداقل یک ثانیه، در اوج انقباض تکرارها، مکث داشته باشید و به عضلات زیربغل، بار تمرینی با کیفیتی را وارد نمایید.
در انتهای ست تمرینی، تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی و ایجاد انقباض ایزومتریک، فراموش نشود.
ادامه دارد…

کشش معکوس با استفاده از تی آر ایکس

سربلند باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *