پرورش عضلات زیربغل – بخش چهارم

درودها بر شما، شما می توانید از انواع حرکت پول آور، به عنوان عامل پیش خسته ساز عضلات لاتسیموس دورسی، بهره ببرید، یعنی این حرکت را تا ناتوانی پیش برده، پس از آن، به اجرای فرضا بارفیکس و یا لت سیم کش، بپردازید. در حرکت اول، عضلات مربوطه، به نوعی ایزوله یا همان تک مفصلی (اگر به دستگاه طراحی شده جهت این حرکت دسترسی داشته باشید، که دیگر عالی خواهد بود، چرا که کارکرد سه سربازویی را در ضمن اجرا، کاملا صفر می کند)، درگیر ساخته، یعنی ساعد ها و دو سربازویی را از دور خارج کرده، سپس به سراغ حرکت مرکب رفته که در آن، این دو عضله اخیر به همراه بخش پشت سرشانه های شما، به عنوان عضلات کمکی وارد گود شده و عضله هدف پیش خسته شده را، به فراتر از ناتوانی، پیش می برند.

در این حرکت نیز، اجرای رویه استراحت و توقف نیز به راحتی قابل اجرا خواهد بود. در حین اجرای تکرارها، سعی کنید که سر و گردن خود را در یک موقعیت راحت حفظ کرده و از چرخش آنها بپرهیزید تا از گرفتگی عضلات گردن خود، جلوگیری به عمل آورید. از نظر ذهنی تصور نمایید که دستان شما همانند اهرم هایی صلب بوده که نیروی اصلی آنها، از زیربغل های شما تامین می شود تا به این ترتیب، تا جای ممکن از درگیر شدن سه سربازویی کاسته شود.

جدای از اجرای این حرکت ا استفاده از دمبل، رویه استفاده از سیم کش، با متصل نمودن طناب به انتهای آن، بر دامنه درگیری و کارکرد این عضلات خواهید افزود، چرا که در رویه اجرا با دمبل، وزنه قبل از رسیدن به خط دیدگان شما، بایستی متوقف شود ولیکن با استفاده از سیم کش، دستگیره مربوطه کاملا جلوی بدن شما قرار گرفته و چه بسا، انتهای دو سر طنابی که در دستان شما قرار دارد، از کنارهای رانهای شما گذشته و شما بتوانید یک اوج انقباض درخور را در عضلات لاتسیموس دورسی، تجربه نمایید.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *